Jdi na obsah Jdi na menu
 


Vlastní rozvrh

Nikdy bych si nepřipustila, že po přestěhování se do města si budu muset zařídit svůj vlastní rozvrh, abych mohla začít zase nějak smysluplně fungovat i mimo práci a povinnosti doma. Jedním slovem ostuda, ale dám na radu mé kamarádky, která mi do hlavy pořád vtlouká, že pokud nejsem schopná nic pravidelně dodržovat, musím si zavézt tzv. "debilníček" a všechny aktivity si naplánovat.

I přesto že jsem se tomuhle nápadu smála, příjde mi teď jako užitečný. Jsem totiž ten typ člověka, který si pořád jen dokolečka říká - dnes začnu, dnes udělám tohle a tamto a zítra ještě tohleto...vydržím maximálně týden a pak začínám své vymyšlené plány odsouvat na dobu neurčitou. Asi po měsíci mě přepadne deprese a začnu si vyčítat, že jsem k ničemu a začínám zase nanovo a pořád dokola a dokola. Kdežto teď, když jsem si založila tenhle jednoduchý web (protože mě nebaví si psát něco na papír a pak to po sobě louskat lupou), mám koníček a aktivitu navíc a našla jsem si i několik přátel, kteří jdou do nového začátku se mnou, navzájem si radíme, podporujeme se anebo se naopak v dobrém smyslu kritizujeme. A právě tahle zdravá kritika a přátelství s podobnými idnividui mě posouvá dál a já dokážu své naplánované aktivity dodržet.   Ne každému podobná věc dokáže pomoci, mnohdy se opravdu musíme obrátit na rady odborníků, píšu tenhle web ze svého pohledu a jamile jsem zjistila, že mi tenhle jednoduchý web pomáhá k mému cíli, pokračuji v něm dál.

 

Pro začátek si však nedávejte zbytečně náročné cíoe, stačí, když si řeknete, že si každý den zajdete aspoň na půl hodinovou procházku,jen tak, pro sebe, anebo že si jednou za týden zajdete zaplavat a o víkendu si vždy odpoledne zacvičíte aspoň na 15 minut. Na pohodlný mozek totiž musíte jít opatrně a pomalu. A navíc vám tenhle pomalejší start umožní příjít na to, co vás vlastně baví dělat nejvíc a když si na aktivity zvyknete a stanou se součástí vašeho nového začátku, nepropadnete zbytečné depresi,že jste znovu nezvládli dodržet to či ono. Za každou změnu, kterou pak ve své životosprávě udržíte se pochvalte. Posune vás to zase o krok kupředu.

 

Den Aktivita
pondělí 60 min. zumba - vedená pod cvičitelem ve fitku
úterý odpočinkový den, 15 minutové posilování doma
středa 45 min.kondiční plavání
čtvrtek odpočinkový den, 15 minutové posilování doma
pátek zumbování doma anebo 30 minut pilates podle DVD
sobota střídavě plavání + sauna 60 minut
neděle odpočinkový den, 15 minutové posilování doma


Poznámky:

Co se týče jídelníčku  - dovoleno je vše, ale v malém množství, maso pouze libové, příloha brambor, hranolek, kroket - minimálně pouze na chuť - ne pro zahnání hladu. Jídlo alespoň 5x denně v tříhodinových odstupech, konzumace končí 19 hod. (pak je povolena pouze zelenina nebo ovoce). Dostatečně pít (aspoň 2,5l denně, nesladit, tučné mléčné výrobky pouze minimálně na chuť, stejně tak sladkosti nebo světlé pečivo.

 

Doporučuje se konzumace tmavého pečiva, dietních keksů, vyšší příjem zeleniny, ovoce, bylinkových čajů - v žádném případě ale ne jako náhrada za pestrou stravu. Důležité je  si pamatovat, že je potřeba jíst pravidelně v malých vyvážených dávkách a jakmile tělo pocítí hlad, dovolit si něco lehkého, např. jablko, zeleninu, lehký jogurt. Hladověním nic nezpravíme - tělo se ošidit nedá stejně jako žádný jiný fungující komplex!!! Pokud vše dodržujeme, nezapomínáme i na odměnu - ne v podobě jitrnice nebo tuny čokolády, ale v příjemném zážitku nebo v drobnosti (relaxační masáž, výlet, nový kousek do šatníku...) Motivace je důležitá a minimálně ve dvou jde všechno lépe.